Monday 1 April 2013

MELAWAT ISTANA SERIMENANTI i

kalsik tak :D
     ASSALAMMUALAIKUM...lady S here..masa cuti sekolah hari tuhh lady S dengan keluarga pergi  muzium Istana Seri Menanti ..tempat dekat sana menarik ..lagipon hati ini dah lama teringin nak pergi...sampai di sana sahaja ..kitorang daftar nama ..masuk tak payah bayar pon ..free auu.. rugi tak pergi ..masuk dekat sini ada peraturanya ...Antaranya :
         1.tak boleh ambil gambar tanpa minta izin ataupon saja-saja..kalu degil juga ...kena tanggung lah ...Disebalik istana ini ade cerita misterinya ..so TAKE A NOTE!!!
pemandangan ini diambil di beranda muzium
atau istana lama .. lawa tak lawakn 
         2.tidak boleh mneyentuh sesuka hati.. tidak boleh masuk tempat-tempat yang dihalang.. itu sahaja yang penting tahu adab :)

         Ambil gambar itu memang boleh tetapi dekat luar lah.... istana ini mempunyai tiga tingkat ..semakin tinggi tingkatnya semakin kecil tempatnya...tempat ini juga sedang dinaiktarafkan...pemandangan dekat belakang istana ini lawa dan tenang .. tak percaya pergilah .. ..Dekat sini juga banyak info yang boleh kita tahu dekat sini ... apapon tengok lah gamabr yang dirakam oleh ayah lady S :)

 Gambar orang-orang di sawah pdi..kalu buka dia punya kelongson nampak sebutir nasi..nyum nyumm....
                                                                                                                                   
                                                                     
cerita batu kasur
BATU KASUR ^^( batu timbang)

MUZIUM  DIRAJA                                                           
agak agak kan tiang ini ada berapa
Padi ini dikhaskan tanam dekat area muzimu situ ..sapa belum pernah tengok sawah padi ..tengoklah dekat -dekat ..ok lha sampai disini sahaj nanti kita sambung lagi .. dadada ;)

No comments:

Post a Comment