Monday, 1 April 2013

ISTANA MENANTI ii

   
istana menanti dari depan kalsik tak  :D
Assalammualaikum...lady S here ..masa cuti sekolah  lady S dengan keluarga pergi muzium Istana Seri Menanti...tempat dia menarik ..masuk pon percuma ..tapi sebelum masuk sana ..kena daftar dulu..istana ini mempunyai 3 tingkat  makin atas makin kecil...  tempat tuhh ada penjaga lah ..kalau nak masuk boleh tetapi dilarang mengambil gambar.. kalau korang degil juga korang sendiri yang tanggung  sebab istana ini istana lama so mesti ada cerita misteri dekat sini ... istana ni tidak menggunakan paku ... tapi mengunakan apa pon lady S tak tahu apa nama kayu tuhh hehe ..cuba serch kat google mesti jumpa ...lady S pon masuk dalam ..kat situ ada congkak ..lady S dengan sepupu lady S ,kak ngah ..kitoran pon main haha tak kena marah pon rilex jerkk wakaka >_< ....
lawa tak pemandangan dia best kan ni pon amek pukul berapa ntah 

     Dekat sini  macam macam info yang korang nak  ..tempat dia memang strategik.. pemandangan pon lawa juga ..tenang jerk..lagi lagi kalau pagi fuhh nyaman gila!!.. tempat dia memang dijaga dengan rapi ..dan sedang dinaikkan taraf.... dekat sini juga korang boleh lihat sawah padi lah (sapa yang tak pernah tengok langsung sawah padi) ..setelah kitorang jelajah semuanya ...kitoran pon rehat kejap.. kalau ikutkan hati lady S ..lady S nak je ambil gambar  dekat dalam tuhh korang boleh tengok ...dan macam macam lagi .. jadik tengoklah gambar gambar ayah lady S ambil ini
 



   
~BATU KASUR~
ASAL USUL CERITANYA :)
                                                                 

No comments:

Post a Comment